Geef bonafide bordelen een keurmerk'

Geef bonafide bordelen een keurmerk'

Berichtdoor Administrator op do 30 apr 2015, 19:47

Het reguleren van sekswerk zou een betere en veiligere organisatie mogelijk maken, zegt Amnesty.

Vermeulen: Het Europees hof van justitie heeft 15 jaar geleden al gezegd dat prostitutie een economische activiteit is. Geen droomjob, daar ben ik het over eens, maar er zijn nog veel jobs die niet bepaald leuk zijn. Als mensen daarvoor kiezen, laat het hen dan zo goed mogelijk doen en duw hen niet in de illegaliteit. Ik hoor soms mensen in de sector steen en been klagen: wat voor een apenland is dit? Ik kan hier niet eens vrij ondernemen!

Al in de jaren '90 hield ik, in ons eerste rapport over mensenhandel, een sterk pleidooi voor een arbeidsrechtelijk kader voor prostitutie en voor het opzeggen van het oude VN-verdrag van 1950, dat landen verplicht om de uitbating van 'eens anders prostitutie' strafbaar te stellen. Als je op die manier een kader cre

Administrator
Site Admin

Re: Geef bonafide bordelen een keurmerk'

Berichtdoor doenertje op wo 21 okt 2015, 13:22

Geen slecht idee, er zit daar nogal wat schorem tussen

doenertje

Re: Geef bonafide bordelen een keurmerk'

Berichtdoor Lassy op wo 21 okt 2015, 14:16

Administrator schreef:...Het Europees hof van justitie heeft 15 jaar geleden al gezegd dat prostitutie een economische activiteit is.

Dat werd inderdaad gezegd. Alleen staat er nergens geschreven wat men onder prostitutie dient te verstaan. Men gaat er volgens mij nogal gemakkelijk van uit dat 'betaling' een criterium is. En op basis daarvan worden er vaak meisjes 'gepakt' door de inspecties (zwartwerk, geen BTW enz). Het is echter niet d

Lassy

Keer terug naar Nieuws uit de Prostitutiebranch